W raportowanym okresie Grupa bądź spółki wchodzące w jej skład otrzymały liczne nagrody i wyróżnienia. Zostały one zaprezentowane w czterech kategoriach: korporacyjne, regionalne i lokalne, nagrody dla publikacji firmowych, nagrody dla spółek Grupy.
Grupa, w zestawieniu Vincentz Networks Coating uwzględniającym 25 największych firm z sektora farb i lakierów w Europie w 2018 roku znalazła się na 22. Pozycji, będąc jednocześnie jedynym reprezentantem Środkowo-Wschodniej części kontynentu.
Vincentz Networks Coating jest stowarzyszeniem łączącym dostawców i producentów lakierów i powłok, a przygotowane przez nich zestawienie opiera się na wynikach rocznej sprzedaży farb i lakierów.
W opublikowanej na początku 2018 roku 14. edycji „Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek” marka Śnieżka zajęła 103. miejsce, co oznacza awans w porównaniu z rokiem poprzednim, kiedy to Śnieżka uplasowała się na 110. miejscu, a także w porównaniu z rokiem 2016 i zajętym wówczas 113. miejscem.
Śnieżka znalazła się także w gronie 100 najsilniejszych brandów oraz w poszczególnych mini rankingach marek, które osiągnęły najlepsze oceny w odniesieniu do różnych wskaźników składających się na ich siłę. W klasyfikacji brandów o najwyższej stopie referencji (wskaźnik określający odsetek gotowości użytkowników danej marki do polecania jej innym) marka Śnieżka awansowała na 35. miejsce (z 58.). W zestawieniu postrzeganej wartości marki Śnieżka awansowała o 15 pozycji, plasując się na 44. miejscu.
Bardzo dobry wynik Śnieżka zanotowała też w mini rankingach prezentujących znajomość brandu wśród konsumentów. Na liście „Świadomość marki” Śnieżka z 20. miejsca awansowała na 15., zaś w zestawieniu „Priorytet świadomości” (z priorytetem marki w świadomości mamy do czynienia wówczas, gdy jest ona wymieniana na pierwszym miejscu przez respondenta w teście na pamięć marki) osiągnęła wysoką, 12. pozycję, co również oznacza poprawę w odniesieniu do zeszłorocznego, 14. miejsca. Śnieżka znalazła się także w zestawieniu najczęściej wybieranych marek oraz wśród marek cieszących się największą lojalnością klientów.
Spółka, w zestawieniu tygodnika Wprost – uwzględniającym polskie spółki kontrolowane przez rodzimych przedsiębiorców, Skarb Państwa bądź będące własnością komunalną – uplasowała się na 185. pozycji. Obecnie Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA jest jedynym producentem farb i lakierów sklasyfikowanym w bieżącym zestawieniu. O miejscu w rankingu decydowała wartość przychodów ze sprzedaży uzyskanych w 2017 roku.
Raport od kilkunastu lat przygotowywany jest przez zespół „Gazety Finansowej”, który tworzy zestawienie na podstawie wielkości przychodów ze sprzedaży wypracowanych w roku poprzednim. Tym razem Grupa Kapitałowa Śnieżka zajęła 491. pozycję, dzięki przychodom, które wg raportu za 2017 roku wyniosły ok. 567 mln zł.
Po raz drugi w historii Śnieżka została nagrodzona statuetką „Orła Wprost”, przyznawaną przedsiębiorstwom, które osiągnęły najwyższy średni zysk netto lub najbardziej dynamicznie zwiększyły swój zysk netto w ciągu ostatnich trzech lat. Liderów województwa podkarpackiego nagrodzono podczas gali w Rzeszowie. W roku 2018 patronat nad projektem objęły: Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju oraz Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Zestawienie zostało opracowane przez redakcję tygodnika „Wprost” oraz wywiadownię gospodarczą Bisnode.
Ranking Złota Setka Firma Podkarpacia publikowany przez Gazetę Codzienną Nowiny jest przygotowywany od 2007 roku i uwzględnia najprężniej działające firmy, które znacznie przyczyniają się do rozwoju gospodarczego oraz poprawy jakości życia mieszkańców tego regionu. Na wysokim, bo 17. miejscu, uplasowała się Śnieżka z przychodami w wysokości 567 mln zł. Nasza firma zajęła też czwarte miejsce na liście giełdowych spółek Podkarpacia oraz znalazła się w czołowej dziesiątce przedsiębiorstw, które osiągnęły najwyższą rentowność sprzedaży netto w 2017 roku. Tym razem autorzy zestawienia przygotowali też specjalne rankingi z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę. W zestawieniu „100 Podkarpackich Firm 100-lecia” budujących pozycję gospodarczą regionu Śnieżka uplasowała się na 8. miejscu. Znaleźliśmy się też na liście „Dębicki Powiatowy Kwartet 100-lecia”, wyróżniającej cztery najbardziej zasłużone firmy powiatu dębickiego.
W XVII edycji konkursu Podkarpacka Nagroda Gospodarcza jury przyznało Śnieżce laur w kategorii „Usługa” za projekt Mobilne Centrum Szkoleniowe, w ramach którego nasza firma oferuje darmowy pakiet szkoleń teoretyczno-praktycznych dla profesjonalistów. W ciągu 2 lat istnienia projektu trenerzy Śnieżki pokonali łącznie prawie 50 tys. km, przeszkalając około 1300 wykonawców na terenie 13 województw. Mobilne Centrum Szkoleniowe w postaci nowoczesnego i wyposażonego w multimedia samochodu, przystosowane jest do realizowania szkoleń zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.
Podczas XIV edycji Gali PKB Śnieżka została uhonorowana statuetką w kategorii „Promocja Podkarpacia w Polsce i za granicą”. Podkarpacki Klub Biznesu to dobrowolna organizacja zrzeszająca ponad 800 przedsiębiorców i przedstawicieli firm z całego regionu Podkarpacia, która od 18 lat działa na rzecz integracji tego środowiska. Kapituła Nagrody PKB przyznała cztery statuetki i jedno wyróżnienie, by docenić firmy i osoby, wnoszące szczególny wkład w rozwój tego regionu.
12. edycja prestiżowego Konkursu Raportów Społecznych okazała się szczęśliwa dla debiutanckiej publikacji Śnieżki, która w 2018 roku po raz pierwszy opublikowała swoje sprawozdanie na temat informacji niefinansowych. Jury doceniło nasz raport online za 2017 rok przyznając wyróżnienie od dziennikarzy m.in. za przejrzystą formę prezentacji obszarów oddziaływania. To pierwszy raport w historii spółki, który tak szeroko zaprezentował pozafinansowe aspekty funkcjonowania naszej firmy. Sprawozdanie zostało opracowane przez zespół złożony z reprezentantów różnych działów Śnieżki. W 12. edycji konkursu wzięło udział 49 publikacji, które oceniali eksperci z dziedziny ochrony środowiska, zagadnień społecznych oraz dziennikarze i internauci.
Konkurs „Power of Content Marketing Awards” był do tej pory znany jako Szpalty Roku. W 2018 roku Śnieżka znalazła się gronie laureatów i zdobyła srebrną statuetkę w kategorii Content Marketing Branża Budowlana/Home & Garden za portal „Dekoratorium”. Jury konkursu doceniło Dekoratorium za „utrzymanie standardów komunikacji oraz ciągłe wzbogacanie treści”, a także za „wyróżniającą się zakładkę Home Staging oraz wyeksponowanie aplikacji mobilnej, dzięki czemu portal jest nie tylko źródłem inspiracji, lecz także praktycznym poradnikiem przy realizacji projektów”. „Dekoratorium” od lat inspiruje czytelników najnowszymi trendami ze świata desingu, praktycznymi poradami oraz ciekawymi propozycjami aranżacji wnętrz.
Magazyn firmowy Śnieżki „W Kolorze” zdobył drugie miejsce na podium w 18. edycji Konkursu Biuletynów Firmowych organizowanym przez agencję Agape Custom Publishing, którego celem jest wyłanianie najbardziej profesjonalnych projektów custom publishing’owych. Jury zwraca uwagę na projekty reprezentujące najwyższe standardy wizualne, edytorskie czy dziennikarskie. Kwartalnik „W Kolorze”, wyróżniony srebrem w kategorii „Publikacje drukowane, biuletyn wewnętrzny”, skierowany jest do pracowników Śnieżki i w atrakcyjny sposób opisuje aktualności z życia firmy. Magazyn wyróżnia się na tle innych pism firmowych w Polsce, o czym świadczą pozostałe dwie nagrody: w czerwcu 2017 roku „W Kolorze” otrzymało prestiżowe „Szpalty Roku”, natomiast w październiku 2017 roku nagrodę w ogólnopolskim Konkursie Biuletynów Firmowych.
„Liderzy sukcesu” to ranking przedstawiający wyniki niezależnych badań przeprowadzonych na Ukrainie, których głównym celem jest określenie popularności brandów. Spośród 44 marek w sektorze farb i lakierów Śnieżkę uznano za niekwestionowanego zwycięzcę w kategorii „Farba”.